Tuesday 22 November 2011

TINGKATKAN TENAGA ROHANI DALAM DIRI MELALUI HOLOGRAM




Fitrah diri setiap insan adalah positif dan sangat mulia yang dipenuhi dengan sifat-sifat terpuji ‘Asmaul Husna’ yang menjadi intipati roh yang ditiupkan ke dalam diri semenjak ia diciptakan. Kita boleh mendapatkan energy positif yang sangat besar dengan Nama-nama Allah yang Sangat Agung ini bagi mengembangkan  sifat-sifat positif dalam diri, disamping membuang sifat-sifat negetif dan keji dalam diri kita.

Hati yang bersifat fitrah juga asalnya lembut dan mudah bergetar apabila disebutkan ‘Allah’ tapi akhirnya ia menjadi keras hingga sukar merasai nikmat Iman dan Takwa walaupun disaat kebesaran dan kekuasaan Allah berlaku dihadapan mata.

Sempadan waktu dan ruang sering menyebabkan kita berada  dalam tekanan, kebimbangan, kekecewaan, kerisauan dan seumpamanya. Kita perlu melakukan sesuatu agar kembali kepada fitrah, perasaan yang bebas, fikiran yang bebas daripada ikatan masa dan ruang yang dipanggil ‘Hologram’.

Meditasi, tafakur dan berzikir boleh membawa rohani kita kepada Sifat hologram ini yang boleh membuatkan kita berasa tenang, bebas, tidak tertekan, tidak rasa kecewa, tidak rasa sakit dan bebas dari ikatan masa dan ruang serta energy diri akan menjadi besar.

No comments:

Post a Comment